HOLTER EKG

Zapraszamy do skorzystania z wykonania badań holterowskich EKG

w ramach wizyt w Gabinecie na ul. Maratońskiej 3,

po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerem 61-22-33-023

w godzinach 10:00-18:00 od poniedziałku do piątku.

Wskazania do badania EKG metodą Holtera to:

• zaburzenia rytmu serca (diagnostyka kołatań serca, przyspieszonego bicia serca, nierównej pracy serca zgłaszanej przez pacjenta)
  • bradykardia - wolna czynność serca, poniżej 60 uderzeń na minutę - wykluczenie bloku serca (zaburzenia przewodzenia impulsów elektrycznych);
  • choroba niedokrwienna serca - zapis EKG w połączeniu z np. bólem w klatce piersiowej są cenną wskazówką dla lekarza prowadzącego;
  • ocena sprawności stymulatora serca u pacjentów ze wszczepionym rozrusznikiem (stymulatorem serca);
  • omdlenia, zasłabnięcia, utraty przytomności - potwierdzenie lub wykluczenie przyczyn kardiologicznych.

Badanie holterowskie EKG to urządzenie rejestrujące elektryczną pracę serca (EKG) w sposób ciągły przez 24 godziny. Uzyskane tak informację, są następnie analizowane przez komputer. Test wysiłkowy wykonywany jest w celu oceny zmian zachodzących w sercu podczas wysiłku fizycznego. Wykonywany jest, gdy u pacjenta zdjagnozuje się chorobę wieńcową. W czasie trwania testu wysiłkowego mogą wystapić zmiany niedokrwienne, które możemy zauważyć na zapisie EKG.

Badanie to nie zakłóca życia pacjenta, umożliwia normalną aktywność życiową włącznie z uprawianiem sportu. Badanie ma sens jeśli rejestruje czynność serca podczas normalnego dnia (praca, codzienne czynności domowe, aktywny wypoczynek, sen). Nie wolno wchodzić z holterem do basenu, czy korzystać z prysznica.

Holter EKG

Holter EKG w Poznaniu